Belépés
Webmail
E-mail cím:



Jelszó:







Statisztika
  • Látogatottság:1,182,202
  • Egyedi látogatók:31,660

Lesz új Ducati!

Hivatalos: lesz V4-es Ducati

A Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali jelentette be, hogy a már dolgoznak egy V4-es sportmotoron - ezzel egy bő két éve lebegő pletykát erősített meg. Desmosedici GP15 MotoGP versenymotor Desmosedici GP15 MotoGP versenymotor A blokk közvetlenül a MotoGP-ből jön, az oda fejlesztett ezer köbcentis, 90 fokos hengerszögű V4-es átdolgozott változatát kapná meg a sportmotor. "Ez egy könnyű, kompakt és megbízható blokk, ami egy sor érdekes műszaki megoldást vonultat fel, komolyan gondoljuk, hogy a vásárlóink igénylik ezt a mérnöki remekművet" - hangzott el a sajtótájékoztatón, és a jelenlévők szerint Domenicali a megbízható szónál sem nevette el magát. Rendes, hagyományos értelemben vett sportmotornak szánják, nem gyűjtői MotoGP-replikának, vagyis nem egy újabb Desmosedici RR lesz. Ezt egyébként nagyon ügyesen fogalmazták meg, nyitva hagyva a lehetőséget, hogy csak a Superbike világbajnokságon való induláshoz szükséges homológizációs szabályok teljesítéséhez szükséges darabszámot fogják legyártani. Mert az egészen biztos, hogy ezzel a V4-es motorral szeretnének majd a Superbike világbajnokságon indulni. Az új modell a hírek szerint legkorábban 2019-ben fog versenyen indulni, addig a Panigale R marad a versenymotorok alapja, a bemutatóra viszont már 2018-ban sor kerülhet. A WSBK szabályai jelenleg a négyhengeres motoroknak kedveznek - volt ez máshogy is, a 90-es években és a 2000-es évek elején a kéthengereseknek lejtett a pálya - logikus, hogy a Ducati a versenyképességért változtat a versenymotor felépítésén. Viszont ez nem jelenti, hogy leszámolnának a V2-vel. Valószínűleg megtartják a világbajnokságok tekintetében nem versenyképes, de az ügyfelek számára kedves motorokat - ez a hozzáállás már fut egy ideje, hiszen sem 1299 Panigale, sem a 959 Panigale nem felel meg a nagy bajnokságok kiírásának, mégis jól fogyó modellek.

Eredeti cikk: Totalbike.hu